lördag 11 oktober 2014

Kostnadseffektiv marknadsföring - inför Fartygsforum 2014

Hej!


Under lördagen den 11/10 kommer jag, Kiki, visa hur man på ett enkelt och i stort sett gratis sätt kan marknadsföra sin verksamhet med sociala medier och "crowdfunding".

Är ni själva redan igång med att använda Facebook-sidor, Youtube-konton och kanaler etc - ja, då kan ni fråga mig om vad ni kan göra bättre!

Min baskunskap om medier och marknadsföring skaffade jag mig på mediaprogrammet i gymnasiet. Jag läste Foto och Journalistik och har sedan jobbat med sidoprojekt som koordinator för bl.a. Röde Orm Film med deras dokumentär "El Medico- The Cubaton Story".
Jag är ingen expert på sociala medier men lärde mig mycket när jag hjälpte Röde Orm Film att starta en Kickstarter-kampanj för dokumentären. Därefter har jag testat mig fram i arbete med olika föreningar och privat fotoprojekt!

Så nu vill jag dela med mig av det jag kan och hoppas det kan vara till inspiration för er. Mer om det på föredraget idag kl.16 i Eskilstuna på Munktellmuséet...

Inför föredraget har jag kikat runt på hemsidor och facebook tillhörande några av de representerade föreningarna/rederierna. Jag kunde direkt se några enkla förändringar som skulle kunna göras för att öka er publik och ge er sida ett litet "ansiktslyft". Kommer inte hinna dra alla exempel på Fartygsforum och vill heller inte hänga ut någon, kontakta mig istället om ni är intresserade av mina tips och råd!

Börja med att utforska youtube och "googla" begrepp ni inte förstår, kika in på seglaskuta-kanalen på youtube, där hittar ni en kompilation av olika instruktioner till sociala medier:
Seglaskuta spellista "kostnadseffektiv marknadsföring"

Kiki Beije
blogg@ssf.h.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar